dimecres, 30 de novembre de 2011

Anticipació D Z S

Què és millor, un treball posterior o una anticipació ?
Si treballem les lletres abans del conte, gaudiran més de veure personatges coneguts.
Si treballem el conte abans que les lletres, jugarem amb l' element sorpresa.
En tot cas, el que importa és la il·lusió i si un dia no surt bé l' altre sortirà millor.
De vegades una improvització obté més resultats que molta preparació.
Anar fent camí és la qüestió.



Us anticipem que en aquest prat assolellat les nostres amigues les cuques sorolloses ens ensenyaran els seus tres sons. Aviat arribaran la mosca D, l'abella Z i la papallona S .

dilluns, 28 de novembre de 2011

Les lletres en titelles


Si retalleu qualsevol dels nostres personatges i els plastifiqueu es poden fer un munt d' activitats. D' aquesta manera tan senzilla teniu les lletres convertides en titelles. Es poden buscar els seus sons als objectes més propers , també en els noms de les persones més vinculades a cada nen o representar el conte. Per fer aquesta representació només cal  improvitzar un petit decorat i exagerar molt els sons que ens interessa treballar. Que us divertiu.

dijous, 24 de novembre de 2011

El llenguatge del segle XXI


Felicitem a Danny Manzanares i Gerardo Requiz per dirigir aquest vídeo que diu tant sense dir res. El llenguatge no verbal és el més internacional, no necessita traductors ni diccionaris, només ganes de comunicar-se.
Apostem tots per aquest llenguatge i prioritzem l' expressivitat i l' escolta, tan bàsiques per la intercomunicació real i efectiva. No us ha passat mai que hi ha persones amb les que pots parlar hores i no t' entens i d'altres que amb un segon ja us heu entès, independentment de l' idioma o del tema ? Doncs a això ens referim.

dilluns, 14 de novembre de 2011

Una mirada crítica

AULAMEDIA fa un recull de vídeos promocionals de 30 segons. Si voleu saber-ne més cliqueu aquí. Admirem molt la labor d' aquesta entitat i per això hi hem colaborat amb un breu vídeo que conté aquesta imatge fent referència a com la informació ens cluca l' ull de manera constant sense deixar-nos per a la reflexió ni un instant.


Penseu en mirada critica, com aquella que criba perquè fa una selecció de la informació i no s' ho empassa tot. Aquest és el principal canvi dels nostres temps. Mentre que abans l' educador era el principal suministrador de la informació, ara potser hauria de ser un facilitador d' estratègies de selecció. Per sort el sentit comú encara és molt fort.
És important no oblidar la contextualització que permet valorar cada informació en funció del seu espai i del seu temps. Aquest aspecte s' ha complicat molt per l' acceleració del progrés i el constant canvi de criteris. El concepte de moment és cada cop més efímer i tot sembla relatiu.

diumenge, 13 de novembre de 2011

Plou i fa sol


Ens agrada molt aquesta versió de la cançò Plou i fa sol. Aquesta interpretació tan alegre és dels nens i nenes de l' escola Montoliu de La Riera de Gaià de Tarragona. Ens agraden molt aquestes iniciatives en les quals els nanos són els protagonistes. Us  felicitem als cantants i als promotors de la idea.
Aquí teniu la lletra per si us animeu a cantar amb ells.


dimarts, 8 de novembre de 2011

La PEGATINA a PEGACHINA o PEGAXINA

Aquest set alegres personatges són La Pegatina i entre rumbes t' anima mentre va dient veritats de manera molt fina. Aquesta gent ja fa temps que arrassa enrte el nostre jovent, i que actuen feliços per molts països. Però es veu que havien d' anar a la Xina amb la seva gira Pegaxina perquè el seu èxit ja fos oficial. Ens alegrem moltíssim per vosaltres, Ruben & Family, perquè us ho mereixeu , i per a tothom  que a partir d' ara us coneixerà perquè no sabien el que s' estaven perdent. Ens alegra especialment saber que Saber sense pensar també pot fer triomfar. Felicitats.

Pissarra digital o tradicional ? és igual

Us ve de gust debatre entre la conveniència de la pissarra digital per damunt de la tradicional ?. Per què absurdes polèmiques?  És qüestió de fàcil solució quan el nostre lema sempre ha estat compartir no competir. Benvinguda la tecnologia intel·lgentment usada. Però reservem a la nostra vella companya de tants anys, un racó per a qualsevol improvització. Ella i el seu guix sempe estaran en disponibilitat per a quan falli l' electricitat. Innovació i tradició en la justa proporció.


Les noves generacions han de ser tan àgils amb els botons com amb les improvitzacions. Saber-se expressar els ajudarà a canalitzar el bombardeig d' nformacions que es barregen amb les seves pròpies sensacions i emocions.


És necessari que es submergeixin en el món real més que en el virtual, per tal de que es mogui més el seu cos que la seva ment. Que el seu dit al ratolí no els privi de la veritable exprerimentació per tal de vivenciar i no només visualitzar. En un món en el qual el llenguatge audiovisual és l' idioma universal, el seu poderós atractiu pot ser nociu, sinó se sap combinar amb experimentar en la realitat per tal de poder interioritzar, discriminar o assimilar.

divendres, 4 de novembre de 2011

El lleguatge audiovisual és universal: els cercles polars

Ens agrada molt l' animació ARTIC VERSUS ANTARTIC que podeu veure a continuació, feta per Tommy Rombouts, ja que es comprèn molt bé gràcies al suport visual de totes le seves explicacions. Ens demostra que realment el llenguatge audiovisual és universal. Felicitem des d' aquí al seu autor.




La comparació entre les característiques dels dos cercles polars és molt entenedora gràcies a la seva visualització.